De eersten weken in ibiza - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Ibizaboatlovers - WaarBenJij.nu De eersten weken in ibiza - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Ibizaboatlovers - WaarBenJij.nu

De eersten weken in ibiza

Door: Bart van Zon

Blijf op de hoogte en volg

09 Juni 2015 | Spanje, Ibiza

Eindelijk is het zover dat de wifi in mijn huisje werkt.
Eenmaal aangekomen op ibiza werd ik vriendelijk ontvangen door mijn baas, Ramon van de Hooft.
Na een rit van 30 minuten door ibiza naar mijn huis toe, was mijn eerste indruk van het eiland heel gezellig en relaxt.
Doordat ik in het weekend aan gekomen ben had ik alle tijd om mijn woonplaats te verkennen. Hier heb ik dus ook goed gebruik van gemaakt. Het is vergeleken met Ibiza-stad, waar ik werk, heel er rustig. Je kunt daardoor ook erg goed de verschillende kanten van het eiland merken. Niet alle dorpen en ‘steden’ zijn gericht op de luxe en het nachtleven.

Doordat mijn baas wist dat ik hier alleen was nodigde hij mij uit om op die zondag iets te gaan doen.
We zijn die dag naar een hippy market geweest. Deze hippy markten geven een goed beeld over hoe de mensen hier in het leven staan. Deze middag was goed om elkaar wat beter te leren kennen voordat we aan het werk gingen.


De eerste werkdag zat er op. Het werk bevalt heel goed, je merkt dan toch meteen dat je in een andere cultuur werkt. De mensen hier komen zelden op tijd en wat vandaag niet gebeurd komt morgen wel.
Wat de werkzaamheden betreft deze bestaan nu voornamelijk uit het onderschip schoon maken. Dit houd in: de onderkant van de boot afspuiten, opschuren, afnemen met ontvetter en vervolgens op nieuw verven. Daarnaast moest ook heel de zijkant gepolijst worden. Het lijkt niet veel werk maar het neemt in totaal ongeveer twee en halve week in beslag, en dan heb ik het nog maar over een boot van 16 meter. Hiernaast zijn er ook nog veel kleine dingen die moeten gebeuren voordat de boten weer het water in kunnen.

Zo had ik 2 boten die helemaal af moesten zijn voor het hoogseizoen, en die zijn gelukkig op tijd af.

Het vooruitzicht ziet er dus goed uit, betreft het werken maar ook het leven in ibiza.

  • 17 Juni 2015 - 15:31

    Kimberley Borm:

    Hoi Bart,

    Klinkt erg leuk!

    Veel plezier nog en geniet ervan.

    Groeten,
    Kimberley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Ibiza

stage

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2015

de laatste 2 weken

07 Juli 2015

week 7 & 8

02 Juli 2015

week 5 & 6

21 Juni 2015

week 3 en 4

09 Juni 2015

De eersten weken in ibiza

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 1557

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 15 Juli 2015

Ibiza

Landen bezocht: